Nuffnang Ads

Sabtu, 22 Jun 2013

Persamaan Camarilla


Deskripsi

Persamaan Camarilla dan formula pengiraan tahap sokongan dan rintangan telah dibangunkan oleh Nick Scott pada tahun 1989. Pada mulanya, alat teknikal ini telah digunakan dalam urusniaga perdagangan pada pasaran bon, tetapi kemudian ia telah digunakan dalam niaga hadapan mata wang dan FX dagangan spot.

pengiraan

  • P = (tahap tinggi semalam + tahap rendah semalam + harga tutup semalam ) / 3;
  • R1 = (2 * P)-tahap rendah semalam;
  • S1 = (2 * P)-tahap tinggi semalam;
  • R2 = P-S1 + R1;
  • S2 = P-R1 + S1;
  • R3 = (2 * P) + (tahap tinggi semalam-(2 * tahap rendah semalam));
  • S3 = (2 * P) - ((2 * tahap tiggi semalam)-tahap rendah semalam);
  • R4 = (3 * P) + (tahap tinggi semalam-(3 * tahap rendah semalam));
  • S4 = (3 * P) - ((3 * tahap tinggi semalam)-tahap rendah semalam ),dimana

P - Tahap Pivot, Tahap tinggi semalam - Harga semalam ditahap tinggi,Semalam ditahap rendah - hARga semalam ditahap rendah, Harga tutup semalam - harga tutup semalam , R1 .. R4 and S1 .. S4 -Tahap sokongan dan Rintangan, masing-masing.

Pengunaan dagangan

Pivots Camarilla adalah sama dengan pivot point klasik menentukan tahap pembalikan, rintangan dan sokongan. Pivot point,pivots Woodie, pivots Demark ,urusniaga Fibonacci pivots, dan lain-lain Walau bagaimanapun, pivots Camarilla mempunyai kelebihan adalah dalam memulakan perubahan harga melampau. Akibatnya, Persamaan Camarilla berfungsi dengan baik untuk M15, M30, jarang sekali untuk jangkamasa H1.
Garis tengah Pivot Point adalah titik putaran. Semasa Forex purata dagangan harian dengan kekurangan pergerakan arah aliran; harga akan turun naik di sekitar titik ini, dan apabila terdapat jarak jauh, ia akan kembali ke pivot point akhir pada hari terakhir dagangan.
Terdapat juga 'zon buffer'antara tahap R1 dan S1 di mana harga terletak di kebanyakan masa. Pilihan yang terbaik adalah untuk bekerja pada pemulihan perdagangan dari tahap sokongan / rintangan. Anda boleh menggunakan sebarang penapis kedudukan perdagangan, tetapi selalunya ia adalah cukup untuk memahami hala tuju keseluruhan gerakan untuk memilih tahap yang sesuai untuk kedudukan baru: samada R1 atau S1.
Pecahan pada tahap ini menunjukkan bahawa harga boleh mencapai tahap R2 dan S2, tetapi ia perlu difahami bahawa harga penurunan dari titik putaran dalam sehari, lebih tinggi kemungkinan kembali ke pivot point.
Pembalikan Harga berlaku pada tahap R2, R3 dan S2, S3. Ketika membuka kedudukan dari tahap ini, anda perlu meletakkan stop loss anda masing-masing di R4 dan S4.
Persamaan Camarilla automatik dikira setiap hari berdasarkan hari sebelumnya pada penutupan harga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan